- اسدی، ش. (1399)، نشانگرهای صورتبندی مجدّد در مقالات پژوهشی ادبیات انگلیسی و فارسی: تحلیل متضاد. پایاننامة چاپ نشدة کارشنارسی ارشد.دانشگاه بجنورد.
- خانی، رضا و مهسا چنگیزی (1395)، مقایسۀ نشانههای فراگفتمان در مجلّات انگلیسی و داخلی: مطالعۀ موردی مقالات حوزۀ زبانشناسی کاربردی، فصلنامۀ زبانپژوهی، دورۀ 8، شمارۀ 18، صص 77-102.
- صالحی مازندرانی، محمّدرضا و سیدمحسن زکینژادیان (1396)، نقش کارکردهای بلاغی و زبانی در تبلیغات بازرگانی، فصلنامۀ مطالعات زبانی و بلاغی، شمارۀ 16، صص223-250.
- شیخسنگتجن، شهین (1399)، بررسی نشانگرهای فراگفتمان تعاملی در قرآن، نشریۀ مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی، سال 4، شمارۀ 3، صص 23-46.
- طارمی، طاهره و گیتی تاکی و پاکزاد یوسفیان (1397)، جنسیت در مقالات علمی فارسیزبان: مطالعۀ پیکر بنیاد نشانگرهای فراگفتمان تعاملی بر اساس انگارۀ هایلند، پژوهشهای زبانشناسی، سال 10، شمارۀ 18، صص 23-42.
- طارمی، طاهره و گیتی تاکی و پاکزاد یوسفیان (1398)، واکاوی پیکرهبنیاد فراگفتمان تبادلی در مقالات علمیپژوهشی فارسی: انگارۀ هایلند (2005)، پژوهشهای زبانی، دورۀ 10، شمارۀ 2، صص 129-151.
- قلیفامیان، علیرضا و مریم کارگر (1392)، تحلیل مقالات نقد کتابهای زبانشناسی ایران بر اساس الگوی فراگفتمان هایلند، پژوهشهای زبانشناسی، سال 5، شمارۀ 2، صص 37-52.
- کاظمیان، رضا و مهرداد واشقانی فراهانی (1399)، ترجمۀ گزارهای فراگفتمانی در گفتمان سیاسی تد: بررسی کمتخصیصی معنایی میان زبان انگلیسی و فارسی در پیکرۀ موازی، مطالعات زبان و ترجمه، دورۀ 53، شمارۀ 2، صص 127-154.
- نکوییزاده، مرضیه، محمّد بوالی، محمّدصادق باقری و احسان رسایی (1399)، تردیدافکنی فراگفتمانی در مقالههای پژوهشی در زبانشناسی کاربردی: بررسی مقایسهای سوژانر «نتایج و بحث» در مقالههای نویسندگان غیرانگلیسیزبان و انگلیسیزبان، پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی، دورۀ 10، شمارۀ 2، صص 448-469.
-Barabadi, E., & Aghaee, E. (2021). The Differential Use of Reformulation Markers in Three Sub-corpora: L1 English, L2 English, and L1 Persian. Journal of Teaching Language Skills, 40 (1): 1-32.
Barabadi, Elyas & Seyyed Ehsan Golparvar & Amanollah Arghavan (2021). To Put It Differently: A Cross-Disciplinary Investigation of Reformulation Markers in Student Essays. Discourse Processes. 58 (9): 787-803
-Blakemore, D. (1993). The relevance of reformulations. Language and Literature, 2 (2): 101–120.
-Blakemore, D. (2007). Or’-parentheticals, ‘that is’-parentheticals and the Pragmatics of Reformulation. Journal of Linguistics 43 (2): 311–339.
-Burton-Roberts, N. (2005). Parentheticals. In E. K. Brown (Ed.), Encyclopedia of Language and Linguistics (Vol. 9, pp.179–182). Elsevier.
-Candel, D. (1984). Une approche de la langue des physiciens. Langue Française, 64. 93–107.
-Crismore, A. (1989). Talking with readers: Metadiscourse as rhetorical act. New York: Peter Lang Publishers.
-Cuenca, M. J. (2003). Two ways to reformulate: A contrastive analysis of reformulation markers. Journal of Pragmatics, 35 (7), 1069–1093.
-Cuenca, M. J., & Bach, C. (2007). Contrasting the form and use of reformulation markers. Discourse Studies, 9 (2): 149-175.
-Dehé, N. & Y. Kavalova (Eds.) (2007). Parentheticals. Amsterdam/ Philadelphia: John Benjamins.
-Gulich, E. & Kotschi, T. (1983). Les marqueurs de reformulation paraphrastique. Cahiers de Linguistique Francaise, 5: 305-351.
-Halliday, M. A. K., & R. Hasan (1976). Cohesion in English. London: Longman.
-Hyland, K. (2005). Metadiscourse: Exploring Writing in Interaction. London: Continuum.
-Hyland, K. (2007). Applying a gloss. Exemplifying and Reformulating in Academic Discourse. Applied Linguistics, 28 (2): 266-285.
-Hyland, K. and P. Tse. (2004). Metadiscourse in academic writing: a reappraisal, Applied Linguistics, 25 (2): 156–77.
-Kumpf, E. (2000). Visual meta-discourse: designing the considerate text. Technical Communication Quarterly, 9 (4): 401-421.
-Milne, D.E. (2008). The pragmatic role of textual and interpersonal metadiscourse markers in the construction and attainment of persuasion: A cross-linguistic study of newspaper discourse. Journal of Pragmatics, 40 (1): 95–113.
-Murillo, S. (2007). A contribution to the pragmalinguistic contrastive Study of explicatory reformulative discourse markers in contemporary journalistic written English and Spanish. Ph.D. thesis. Universidad de Zaragoza.
-Murillo, S. (2012). The use of reformulation markers in Business Management research articles: An intercultural analysis. International Journal of Corpus Linguistics, 17 (1): 64-90.
-Portolés, J. (1998) Marcadores del discurso. Barcelona: Ariel.
-Richards, J. C, & Schmidt, R. (2002). Longman Dictionary of language teaching and applied linguistics. (3rd ed.). London: Longman.
-Šinkūnienė, J. (2019). Reformulation markers in academic discourse. A cross-linguistic and cross-disciplinary study. Jezikoslovlje, 20 (3), 531-553.
-Thompson, G. (2001). Interaction in academic writing: Learning to argue with the reader. Applied Linguistics, 22 (1): 58-78.
-Vande Kopple, W. J. (1985). Some exploratory discourse on meta-discourse, College Composition and Communication 36 (1): 82-93.
-Williams, J. M. (1981). Ten Lessons in Clarity and Grace Chicago. University of Chicago Press.