- آذربایجانی و همکاران (1387)، روانشناسی اجتماعی با نگرش به منابع اسلامی، تهران: سمت.
- انوشیروانی، علیرضا (1393)، آموزش ادبیات انگلیسی یا ادبیات جهان به انگلیسی در دانشگاههای ایران، پژوهش ادبیات معاصر جهان، سال 1، شمارة 1، صص 25-43.
- حریری، ناصر (1365)، هنر و ادبیات امروز، گفتوشنودی با احمد شاملو و رضا براهنی، بابل: کتابسرای بابل.
- حقّی، معصومه و سپیده عبدالکریمی (1395)، بررسی میزان بهرهگیری متون ادبی در درسنامههای آموزش زبان فارسی به غیر فارسیزبانان، مجموعه مقالات اولین همایش واکاوی منابع آموزش زبان فارسی به غیر فارسیزبانان، تهران: نشر خاموش، صص 470-500.
- دورنیه، زولتان (1396)، نقش انگیزه در یادگیری زبان خارجی و زبان دوم، از کتاب راهبردهای آموزش زبان دوم، ترجمة سید عبّاس ناجی، تهران: نشر خاموش.
- سارتر، ژان پل (1352)، ادبیات چیست؟، ترجمة ابوالحسن نجفی و مصطفی رحیمی، تهران: زمان.
- عبدالهی، اکبر و آسیه خواجهعلی (1396)، معلّم زبان و شرایط متفاوت زبانآموزان، رشد آموزش زبانهای خارجی، شمارة 123، صص 3-7 .
- کریمی، یوسف (1390)، روانشناسی اجتماعی، چ 26، تهران: نشر ارسباران.
لارسن فریمن، دایان و اندرسون، مارتی (1390)، اصول و فنون آموزش زبان، ترجمة منصور فهیم و مستانه حقّانی، تهران: انتشارات رهنما.
- لازار، گیلیان (1380)، ادبیات و آموزش آن، ترجمة محمّد غضنفری، چ 1، تهران: دانشگاه تربیت معلّم سبزوار و سمت.
- محمّدابراهیمی، زینب و شبنم مجیدی (1398)، بازشناسی فعلهای دستوری در زبان فارسی و آموزش آنها به غیرفارسیزبانان، دوفصلنامة مطالعات زبانی و بلاغی، دوره 10، شماره 19، صص 292-322.
- میرزایی حصاریان، محمّدباقر (1387). از ادبیات فارسی به آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، مجموعه مقالات ششمین مجمع بینالمللی استادان زبان و ادبیات فارسی، بهکوشش عباسعلی وفایی، تهران: میراثبان، صص 932-943.
- ولک، رنه و اوستین وارن (1373)، نظریة ادبیات، ترجمة ضیاء موحّد و پرویز مهاجر، تهران: علمی و فرهنگی.
- وکیلیفرد، امیررضا (1378)، کدام زبان فارسی را به غیرفارسیزبانان آموزش دهیم؟، نامة پارسی، شمارة 14، صص 212- 219.
- وکیلیفرد، امیررضا (1394)، سبکهای غالب یادگیری ادراکی زبانآموزان فارسی درکشورهای غیرفارسیزبان، زبان شناخت، سال 6، شمارة 2، صص 167-189.
- وکیلیفرد، امیررضا و زهرا سادات حسینی (1396). درک متون کهن روایی با راهبرد نگاشت داستانی با تکیه برکلیله و دمنه، کهننامة پارسی، سال 8، شمارة 3، صص 21-41.
- مایرز، دیوید (1393)، روانشناسی اجتماعی، ج 1، ترجمة حمید شمسیپور و شقایق زهرایی، تهران: کتاب ارجمند.
- Bobkina, J. & Dominguez, E. (2014), The Use of Literature and Literary Texts in the EFL Classroom; Between Consensus and Controversy. International Journal of Applied Linguistics & English Literature, 3, PP. 248-260.
- Choudhary, S. (2016), A literary approach to teaching English language in a multicultural classroom. Higher Learning Research Communications, 6 (4), PP. 1-6.
- David, M. (2013), Social Psychology. (11th ed). New York: The McGraw-Hill Companies, Inc.
- Eagly, A. H., & Chaiken, S. (2005), Attitude research in the 21st century: The current state of knowledge. In D. Albarracin, B. T. Johnson, & M. P. Zanna (Eds.), The handbook of attitudes (743-768). Mahwah, NJ: Erlbaum.
- Eela, L. (2016), Teacher Attitudes and Use of Stories and Storytelling in Finnish Foreign LanguageEducation, Unpublished Bachlors' Thesis, Finland: University of yvaskyla.
- Emodi, L. (2015), Attitude of Teachers to the use of Literature in Teaching the English Language skills in the Nigerian Classroom: A Study of Ihila Local Government Area of Anambra State, Journal of Language and Literary Studies, 1 (2), PP. 404-420.
- Fauziah, F. (2016), The Approaches to Teaching Literature for EFL Young Learners, Journal of English Language Teaching and linguistics, 1(2), PP. 45-158.
- Healy, S. (2004), Literature in the EFL Classroom, from theory to practice, AHSUSK HS, (42), PP. 178-191.
- Hişmanoglu, M. (2005, Teaching English Through Literature, Journal of Language and Linguistic Studies, 1, PP. 53-66.
-Karuna, B. (2016), Literature as an Effective Tool for Teaching ESL, Veda's Jornal of English Language and Literature (Joell), 3(1), PP 17- 24.
- Muthusamy, Ch., Salleh, S. M., Subrayan Michael, A., Arumugam, A. N. & Thayalan, X. (2017), Methods Use in Teaching and Leaning of Literature in the ESL Classroom and Adult Learners' Attitude, Journal of Applied Linguistics and Language Research, 4 (2), PP. 17-25.
- Stavik, M. O. (2015), Reading Literature in the EFL classroom. A qualitative Study of teachers' Views on the teaching of literature, Unpublished thesis. Norway: University of Bergen.
- Tasneem Wasti, A. (2016), The Role of Literary Texts in Pakistani EFL Classroom: Issues and Challenges, Unpublished thesis, UK: University of Essex.
- VK, P & Savaedi, S. Y. (2014), Teaching Poetry in Autonomous ELT Classes, 1919-1925, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 98, 1919-1925.