- انوشه، مزدک (1394)، مسئلۀ مجهول در زبان فارسی: رویکردی کمینهگرا، پژوهشهای زبانی، سال 6، شمارۀ 1، صص 1-20.
- انوری، حسن و حسن احمدی گیوی (1367)، دستور زبان فارسی2، ویرایش دوم، تهران: فاطمی.
- باطنی، محمّدرضا (1374)، توصیف ساختمان دستوری زبان فارسی، تهران: امیرکبیر.
- جعفری، فاطمه (1392)، دستور کاربردی ویژۀ زبانآموزان غیرفارسیزبان، تهران: مرکز بینالمللی آموزش زبان فارسی دانشگاه تهران.
- خیّامپور، عبدالرسول (1347)، دستور زبان فارسی، تبریز: انتشارات کتابفروشی تهران.
- دبیرمقدّم، محمّد (1364)، مجهول در زبان فارسی، زبانشناسی، شماره 3، ص 31-46.
- ــــــــــــــــــ (1384)، فعل مرکّب در زبان فارسی، پژوهشهای زبانشناختی فارسی (مجموعه مقالات)، تهران: مرکز نشر دانشگاهی، صص 149- 199.
- دبیرمقدّم، محمّد، قرهگزی، مهری و مهرداد اصغرپور (1389)، بررسی صوری و ساختاری کتابهای آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، طرح پژوهشی دروندانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبایی.
- درزی، علی و مزدک انوشه (1389)، حرکت فعل اصلی در فارسی، رویکردی کمینهگرا، زبانپژوهی، دوره 2، شمارۀ 3، صص 21- 55.
- راسخ مهند، محمّد (1386)، ساخت ناگذرا در فارسی، زبان و زبانشناسی، دورۀ 3، شمارۀ 1، صص 1-20.
- رضایی، والی (1389)، نگاهی تازه به ساخت مجهول در زبان فارسی، پژوهشهای زبانشناسی، دوره 2، شمارۀ 1، صص 19- 34.
- شریعت، محمّدجواد (1349)، دستور زبان فارسی، اصفهان: مشعل اصفهان.
- صحرایی، اعتمادالاسلامی، حاجی سیدرضایی، اکرمبیگم و قادر احمدی (1395)، جزوۀ دستور کاربردی، هشتاد و سومین دورۀ دانشافزایی زبان و ادبیات فارسی، بنیاد سعدی و دانشگاه علامهطباطبایی.
- قریب، عبدالعظیم، بهار، محمّدتقی، فروزانفر، بدیعالزمان، همایی، جلال و رشید یاسمی (1363)، دستور زبان فارسی (پنجاستاد)، تهران: کتابفروشی مرکزی.
- گلهداری، منیژه (1388)، نگارش و دستور زبان فارسی (ویژۀ زبانآموزان غیر ایرانی، سطح پیشرفته)، چاپ اول، بینا.
- مجیدی، شبنم (1395)، بازشناسی فعلهای دستوری در زبان فارسی و آموزش آنها به غیرفارسیزبانان، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی.
- محمّدابراهیمی، زینب (1382)، بررسی ساختار گروه فعلی در زبان فارسی گفتاری معیار در مقایسه با زبان فارسی نوشتاری معیار، پایاننامۀ دکتری، دانشگاه تربیت مدرّس.
- محمّدابراهیمی، زینب و مرضیه فرقانیفرد (1389)، آموزش فعل مرکّب فارسی به غیرفارسیزبانان، پژوهش زبان و ادبیات فارسی، سال شانزدهم، شمارۀ 16، صص 135-154.
- محمّدی، داوود و محمّدرضا اسلامی (1397)، معماری زبان؛ پیشنهادی در طبقهبندی عناصر زیبایی سخن، دوفصلنامة مطالعات زبانی و بلاغی، سال نهم، شمارۀ 17، صص 205-234.
- ناتل خانلری، پرویز (1351)، دستور زبان فارسی، ویرایش سوم، تهران: توس.
واحدی لنگرودی، محمّد مهدی (1377)، ساختهای فعلی مجهول با شدن در زبان فارسی، مجلۀ مدرّس علوم انسانی، شمارۀ 7، صص 75-101.
- وحیدیان کامیار، تقی (1371)، بررسی صفت مفعولی و اهمیت آن در زبان فارسی، زبانشناسی، سال نهم، شماره 18، صص 61-69.
-Adger, D. (2003), Core syntax, a minimalist approach, Oxford: Oxford University Press.
-Aikhenvald, A.Y., & Dixon, M.W. (2006), Serial Verb Constructions, A Cross-linguistic Typology, Oxford: Oxford University Press.
-Chomsky, N. (1995), The Minimalist program, Cambridge MA: MIT Press.
-Cinque, G. (1999), Adverbs and Functional Heads, A Cross-Linguistic Perspective, NY: OUP.
-Cook, V. (2001), Using the First Language in the Classroom, Canadian Modern Language Review, 57 (3).
-Folli, R., Harley H. and Karimi S. (2005), Determinants of event type in Persian complex predicates. Lingua,115, pp. 1365–1401.
-Karimi, S. (2005), Aminimalist Approach to Scrambling, Evidence from Persian, Berlin/New York: Mouton de Gruyter.
-Lambton, A.K.S. (1953), Persian Grammar, Cambridge: Cambridge University Press.
-Larsen-Freeman, D. (2009), Teaching and Testing Grammar, In Long, M. H. and Doughty. C. J. (2009), The Handbook of Language Teaching. Oxford. Wiley-Blackwell.
-Mohanan, T. (2006), Grammatical Verbs: with Special Reference to Light Verbs, In M. Everaert and H. V. Riemsdijk (Eds.), The Blackwell Companion to Syntax (II:459-492), Oxford: Blackwell Publishing.
-Moyne, J.(1974), The so-called passive in Persian, Foundation of Language.12, pp. 249-267.
-Newby, D. A. (2000), Pedagogical Grammar. Extract from Byram, M. (ed)-2000, Encyclopedia of Language Teaching and Learning, Routledge.
-Nunan, D. (2003), Practical English Language Teaching, McGraw-Hill/Contemporary.
-Roberts, I. (2001), Head movement.,In: M. Baltin and Ch. Collins (Eds.), The Handbook of ontemporary Syntactic Theory (113-147), Oxford: Blackwell Publishing.
-Spada, N. (2007), Communicative language teaching: Current status and future prospects, International Handbook of English Language Teaching, 15, pp. 271-288.
-Taleghani, A.H. (2008), Modality, aspect and negation in Persian, Amsterdam: John Benjamins B.V.
-Zhang, J. (2009), Necessity of grammar teaching, International Education Studies, Vol. 2, No. 2. pp. 184- 204.