ـ ابوالحسنی چیمه، زهرا (1382)، «شگردهای زبانی در تبلیغات»، نامۀ فرهنگستان، شماره21، صص 118-130.
- اﺣﻤﺪی، ﺑﺎﺑﻚ (1372)، ﺳﺎﺧﺘﺎر و تاوﻳﻞ ﻣﺘﻦ، ﺗﻬﺮان: نشر ﻣﺮﻛﺰ.
ـ امامی، نصرالله (1390)، «ابهام و خاستگاه هنری آن»، فصلنامۀ علمی و پژوهشی نقد ادبی، س4، ش13، صص 7-22.
ـ انوری، حسن (1390)، فرهنگ کنایات سخن، تهران: سخن.
ـ آرونسون، الیوت (1389)، روانشناسی اجتماعی، ترجمۀ حسین شکرکن، تهران: جوانه رشد.
-آقاجانی، سعادت (1390)، «مقدمهای بر تحلیل گفتمان»، کتاب ماه علوم اجتماعی، ش37 ، فروردین، صص 78-86.
-بشیر، حسن (1389) خبر، تحلیل شبکهای و تحلیل گفتمان، تهران: دانشگاه امام صادق(ع).
- بصائری، سلمان و محمد خزائی (1392)، جلوههای استعاره در نظام نشانهای دیداری پوسترهای عاشورایی، مجله نقد ادبی، شماره22، سال6، صص49-65.
ـ بهزادی اندوهجردی، حسین (1378)، طنز و طنزپردازی در ایران، تهران: صدوق.
ـ تجلیل، جلیل (1367)، جناس در پهنۀ ادب فارسی، تهران: مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
-تجلیل، جلیل(1390)، معانی و بیان، چاپ دوم، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
ـ پاینده، حسین، (1385)، «شیوههای جدید نقد ادبی: مطالعات فرهنگی»، نامه فرهنگستان، شماره 31، صص 41-58.
ـ داد، سیما (1385)، فرهنگ اصطلاحات ادبی، تهران: مروارید.
ـ داوری اردکانی، رضا (1391)، زبان استعاری و استعارههای مفهومی، تهران: هرمس.
ـ زرینکوب، عبدالحسین (1376)، آشنایی با نقد ادبی، تهران: سخن.
- زرینکوب، عبدالحسین(1388)، شعر بیدروغ شعر بینقاب، چاپ دهم، تهران: علمی.
- سجودی، فرزان (1387)، نشانهشناسی کاربردی، تهران: علم.
سلیمی نوه، اصغر(1383)، «گفتمان در اندیشه فوکو»، کیهان فرهنگی، ش219، صص 50-55.
ـ شفیعیکدکنی، محمدرضا (1370)، موسیقی شعر، چاپ سوم، تهران: توس.
- شفیعیکدکنی، محمدرضا(1388)، صور خیال در شعر فارسی، چاپ سیزدهم، تهران: آگاه.
ـ شمیسا، سیروس (1374)، بیان، چاپ پنجم، تهران: فردوس.
- شمیسا، سیروس(1381)، نگاهی تازه به بدیع، تهران: فردوس.
- شمیسا، سیروس(1383)، بیان و معانی، چاپ هشتم، تهران: فردوس.
- فرشیدورد، خسرو (1363)، دربارۀ ادبیات و نقد ادبی، تهران: امیرکبیر.
- فرکلاف، نورمن (1379)، تحلیل انتقادی گفتمان، گروه مترجمان فاطمه شایسته و دیگران، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
ـ فورس ویل، چارلز (1387)، استعارههای تصویری در آگهیهای بازرگانی، ترجمه لیلی کافی، تهران: اداره کل آموزش و پژوهش سیما.
ـ کزازی، میرجلالالدین (1389)، زیباشناسی سخن پارسی(بیان)، چاپ نهم، تهران: نشر مرکز.
ـ محبتی، مهدی (1386)، بدیع نو(هنر ساخت و آرایش سخن)، تهران: سخن.
ـ مشرّف، مریم (1386)، نظم و ساختار در نظریۀ بلاغت جرجانی، پژوهشنامه علوم انسانی، ش45، صص403-416.
ـ وحیدیان کامیار، تقی (1379)، بدیع از دیدگاه زیباییشناسی، تهران: دوستان.
- وحیدیان کامیار، تقی(1383)، زبان چگونه شعر میشود، مشهد: سخنگستر.
ـ همایی، جلالالدین، (1388)، فنون بلاغت و صناعات ادبی، تهران: سازمان چاپ و انتشارات.
ـ نقوی، نقیب (1384)، شکوه سرودن (بررسی موسیقی شعر در شاهنامه فردوسی)، مشهد: فردوسی.
ـPandya, H. I. (1977) Language in advertising,Ajanta Publications.
ـDonthu, N. (1992) Compettition among advertisements, J.O.A.R. Vol. 5, P: 17
-Stewart. D.W. (1986) The Moderating of Recall, Comprehension and Brand Differentiation on the Persuasiveness of Television Advertising. J.O.A.R., Vol. 25, P. 43-47-49.
-Kövecses, Z. (2010) Metaphor: A practical introductionو New York: Oxford University Press