- آقاگلزاده، فردوس و حسین داوری (1393)، جهانیشدنو گسترش زبان انگلیسی: ضرورتها و الزامات بهرهگیری از رویکرد انتقادی در مواجهه با زبان انگلیسی در ایران، راهبرد فرهنگ، دوره 7، شماره 25، صص 179-203.
- حسینی، منیرالسادات (1396)، تأثیر آموزش زبان انگلیسی بر هویت زبانآموزان در کشورهای اسلامی پسامستعمره: مطالعة موردی پاکستان، فصلنامه پژوهشهای سیاسی جهان اسلام، سال هفتم، شماره سوم، پاییز، صص 207 – 229.
- حسینیخواه، علی، محمود مهرمحمدی، هاشم فردانش و رامین اکبری (1392)، مطالعه تطبیقی برنامة درسی آموزش زبان انگلیسی در ایران و سوئد با تأکید بر دوره متوسطه، فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، سال هشتم، شماره 31، صص 7-46.
- رحمتیان، روحالله، محمدحسین اطرشی و مرضیه مهرابی (1393)، بررسی نقش سنّ در فرایند یادگیری زبان خارجی با توجه به یادگیری تلفظ، دستور، واژگان و مهارتهای زبانی. فصلنامه زبانپژوهی، سال ششم، شماره 12، صص 41-56.
- معدندار آرانی، عباس (1395)، مطالعات تطبیقی درآموزش و پرورش: کاربست روشهای جدید تحقیق، فصلنامه خانواده و پژوهش، دوره 12، شماره 27، صص 69-90.
- کلانتری، رضا و جواد غلامی (1392)، شناسایی و اولویتبندی عوامل مرتبط با آموزش زبان انگلیسیدر مدارس، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، سال یازدهم، شمارة 46، صص 99-124.
-English G 2000 (1997). Berlin. Germany. Cornelsen Verlag.